Klageprosess for Kontrollsanksjoner – ParkSync AS

Har du mottatt en kontrollsanksjon og ønsker å sende inn en klage? ParkSync AS gjør prosessen enkel og oversiktlig. Følg instruksjonene nedenfor for å sikre at klagen din behandles riktig.

Hvordan klage på en kontrollsanksjon

Alle klager på kontrollsanksjoner må sendes skriftlig via vårt klageskjema. For å fylle ut skjemaet trenger du følgende informasjon:

  • Kontrollsanksjonsnummer/ileggelsesnummer
  • Kjøretøyets registreringsnummer

Velg hvilken type kontrollsanksjon du har mottatt

Velg en kontrollsanksjon for å få mer informasjon.

Hvordan sikre at din klage er gyldig

Før du sender inn en klage, sjekk at:

  • Alle nødvendige dokumenter og informasjon er inkludert.
  • Billett eller parkeringstillatelse var synlig ved parkering.
  • Du har overholdt de lokale parkeringsreglene.

Har du mottatt en kontrollsanksjon fra Parksync AS som du ønsker å klage på?

 

Klagefrist og behandlingstid

Klagefristen er tre uker fra datoen for ileggelse av kontrollsanksjonen, i henhold til Parkeringsforskriften §44 (3). Alle klager som sendes innen fristen vil bli behandlet, og svar kan forventes innen tre uker fra innsending av klagen.

 

Hvis klagen din støttes av dokumentasjon som kvitteringer eller annet bevismateriale, vennligst legg dette ved klagen. Hvis vedlegg mangler, må disse ettersendes per post, da klagen kun kan registreres én gang på vår klageportal.

All håndhevelse skjer i henhold til «Forskrift om vilkårsparkering for allmennheten og håndheving av private parkeringsreguleringer», kjent som «Parkeringsforskriften».

For mer informasjon, besøk: